Česta pitanja

Česta pitanja

Ulazak u hotel je prema pravilima Hotela. Opšte pravilo je da se u hotel ulazi posle 12 po pravilu do 14 sati

Ručni prtljag u avionu je prtjag koji kod redovnih avio linija odlažete u ladice iznad glave, ima propisanu težinu i zapreminu. 

Ručni prtljag kod Low cost kompanija ima dve kategorije jedna je ranac i besplatna je i odlaže se ispod sedišta ima definisane dimenzije i druga ručni prtljag- mala torba propisanih dimenzija koja se odlaže u ladice iznad glava.

Već nekoliko godina cena karte koju dobijete uključuje sve takse.

Kod aranžmana na čarter letovima takse nisu uključene u cenu i dodaju se naknadno.

Napuštanje hotela zadnjeg dana boravka ako pravilima hotela nije drugačije predviđeno je izmešu 10 i 12 sati.

Opšte pravilo je da se ne prihvataju kućni ljubimci. Ukoliko se prihvataju onda je to posebno naznačeno.

Vlasnici kućnih ljubimaca nemaju pravo na  povraćaj novca za  uplaćeni  aranžman ukoliko je razlog odustanka  činjenica da objekat ne prihvata ljubimce.

Vlasnici kućnih ljubimaca su dužni da traže pisanu informaciju o prihvatanju ili neprihvatanju ljubimaca pre zaključenja ugovora.

Gradska taksa je propisana boravišna taksa po danu i osobi. Negde je ona označena kao boravišna taksa negde uključuje i osiguranje i ima skraćenicu BTO.

Nezavisno od toga kako je napisano radi se o naknadi za boravak gostiju bilo da su iz zemlje ili inostranstva koji se plaća ili uz aranžman što se jasno naznači ili se plaća na recepciji hotela ili druge smeštajne jedinice.

Studio je soba koja u jedinstvenom prostoru ima i mini kuhinju i trpezarisjki sto za ručavanje. Dakle radi se  o jednoj prostoriji. 

Apartman po pravilu ima izdvojenu spavaću sobu i dnevni boravak. Ležajevi koji su u dnevnom boravku  tretiraju se kao ležajevi plus. Primer. Ukoliko u spavaćoj sobi ima francuski ležaj,  a u dnevnom boravku dva ležaja; onda se on tretira kao apartman  tipa 2+2.Namenjen je za maksimalno 4 osobe. 

U hotelima postoje brojne kategorije smeštajnih jedinica Izuzetno je važno da se informišete o tipu sobe koju uzimate. Veoma je veliki i čest problem što pojedini tipovi soba nisu u glavnoj zgradi.

Odluku donosite Vi. Naša preporuka je -Da. 

Neke od zemalja čiji su hoteli u ponudi nemaju međunarodne standarde pa je kategorizacija  smeštajnih kapaciteta urađena na bazi loklanih propisa čiji standardi nisu ujednačeni sa međunarodnim-Po pravilu su, ispod nivoa međunarodnih standarda.

A la cart restorani su restorani u kojima se hrana servira za stolom na bazi prethodno primljene porudžbine. Vaše pitanje je verovatno vezano za letovanje u nekom od hotela koji daju uslugu po  All inclusive konceptu. U toku boravka u hotelu, gosti prema pravilima hotela mogu koristiti i  A la cart restoran uz prethodnu rezervaciju/najavu putem recepcije ili prethodnom blagovremenom najavom u samom odabranom restoranu.

Dešava se ponekada da se radi o istoj vrsti i obliku kreveta. Po pravilu dodatni ležaj ima iste dimenezije kao standardni krevet. Pomoćni ležaj može biti standardnih dimenzija ali je često u nekim hotelima sklopiv i manjih dimnezija. Prilikom kupovine aranžmana tražite objašnjenje za konkretnu smeštajnu jedinicu.

To je soba u okviru koje pored standardnih kreveta postoje i kreveti na sprat. Dimenzije tih kreveta su u principu  manje  od standardnih. Po pravilu namenjeni su za decu.

Otkazni uslovi su usaglašeni na nivou asocijacije YUTA. Članice YUTE svoje otkazne uslove u celini usaglašavaju sa tim standardima. Karavan je članica YUTE pa su pravila otkaza propisana za sve vrste aranžmana. Upoznajte se sa ovim uslovima pre zaključenja ugovora.